dobreservisy.cz

Vyberte prosím alespoň
jeden typ či značku.

loader

O dobrých servisech

Proč tu jsme?

Máte závadu na svém vozidle? Pak jste v situaci, kdy musíte vydat své těžko vydělané peníze při minimální kontrole za co vlastně platíte. Servis si totiž před Vámi jako před laikem může naúčtovat a zdůvodnit, co chce. Pokud si nedáte od začátku pozor, můžete se octnout v bezbrané situaci i tehdy, dojde-li k závadě opakovaně. Dobré servisy, jsou tady od toho, aby Vás podobné situaci vyvarovali - aby Vás oprava stála co možná nejméně a abyste jako konečný zákazník nikdy neztratil kontrolu.

Nechcete znovu a znovu platit výměnu náhradních dílů do té doby, než se náš mechanik jednoduše „trefí“ do černého? Odmítněte tohle „kolo štěstí“ hned na začátku a kontaktujte dobrý servis. Třeba budete muset zaplatit jen opravu prodřené izolace za pár korun (viz video).

Jaký problém řešíme?

Možná svému servisu věříte či je to dokonce Váš známý ba i příbuzný, jde však opravdu o odborníka v opravování moderních vozidel? Je třeba si uvědomit, že se z automobilů staly pojízdné počítačové sítě. Počet elektronických komponentů stoupl v průměru na 120 a nezřídka pracuje automobil s více než 30 řídícími jednotkami. Díky tomu jezdíme bezpečněji, komfortněji a s vyšším výkonem při nižší spotřebě paliva. Opomíjet nesmíme ani emisní chování, kdy už auta dávno nesmrdí jako dříve.

To všechno se nám, jako zákazníkům samozřejmě líbí, ale co všechno se museli naučit ti, co ta vozidla opravují? Někdo míň, někdo víc. Našim úkolem je tedy Vám doporučit jen ty, co opravovat umí opravovat a donutit je obchodními podmínkami sítě dobrých servisů, aby postupovali tak, jak se správně má. Jednoduše nedopustíme, aby Vás servis jako bezbranného zákazníka oblafl řekou slov a doufal, že mu to sbaštíte.

Co děláme jinak?

Jak správně postupovat
A jaká je běžná praxe

1 - Důsledné vyslechnutí zákazníka

Již při přijímacím rozhovoru je třeba odvést dobrou práci. Dát si na čas a správně se ptát umožní zásadně zredukovat čas na opravu. Mnoho servisů to i tak nedělá.

Nepřipadáte si někdy spíše na obtíž? Jakoby Vaše informace nikoho nezajímaly? Je to jasný důsledek nelogického postupu opraváře.

2 - Prvotní základní diagnostika

Dobrý diagnostik jen neprohlíží a nemaže chybová hlášení z paměti závad vozidla. Pořizuje si i záznam ze zkušební jízdy, který později analyzuje. Díky němu pak umí vyloučit chybu u některých komponentů.

Napojit počítač na vozidlo žádný servis nezapomíná. Dělá to profesionální dojem a je to první možnost k účtování poplatků. Bohužel se však ani tady nevyužívá zařízení na 100%.

3 - Nabídka dalšího postupu

Dobrý servis Vás seznámí se strategií další diagnostiky a její časové náročnosti. I když se Vám to může zdát zdlouhavé, jde právě o krok, který Vám později může ušetřit mnoho peněz a riziko opakované závady.

Běžný servis Vám nabídne již demontáž a fyzickou kontrolu některých dílů či dokonce jejich výměnu, i když úspěšnost bez provedení hlubší diagnostiky, je zhruba na úrovni 54%.

4 - Hloubková diagnostika osciloskopem

Dobrý servis napojí díly, na které má podezření, aby mohl místo závady potvrdit na 100%. Až pak teprve cokoliv demontuje. Mnohdy tak nachází i pouhý přerušený vodič či špatný spoj v elektroinstalaci, jehož oprava pak stojí jen několik málo korun.

Mnoho servisů jej ani nevlastní, natož aby jej uměla používat. Raději se sahá do skladu po nových náhradních dílech a doufá se v trefu při jejich výměně. Bohužel tím rostou náklady a též riziko dočasného odstranění závady (např. při studeném spoji v elektroinstalaci)

5 - Diagnostický protokol / určení místa závady

Dobrý servis Vám před samotnou opravou sdělí přesné místo závady a předává Vám podklady z měření, které to dosvěčují. Vy sami pak rozhodujete, co dál a máte záruku, že se po opravě či výměně dílů můžete na protokol odkázat.

Nekvalifikovaný servis neztrácí čas protokolem. Jako zákazník však ztrácíte kontrolu a také záruku kvalitně provedené opravy. Při opakované závadě jen těžko dosvědčíte, že původně vyměněný díl byl vyměněn chybně, jelikož se může jednat o závadu, které mohlo zůsobit více příčin.

6 - Diagnostický protokol / určení místa závady

Cena za opravu je u dobrých servisů naprosto oddělená od části diagnostické (hledání závady).

Nekvalifikovaný servis Vám dohledání příčiny závady potvrdí většinou na 100% až poté, co danou součástku opraví či vymění, přičemž doufá, aby se závada neobjevila znovu.

Možná Vás v mnohých servisech budou přesvědčovat, že čas za odborné měření s potřebnou technikou je na hodinu dražší a poradí si i bez ní. V některých případech budou mít možná i pravdu - když bude trocha štěstí na jejich straně. Pokud však nikoliv, těžko jen čekat, že budou natolik solidní, že za svý špatný rozhodnutá sami zaplatí.

Pokud to porovnáte se způsobem, kdy ztrávíte více času s výmenou náhradních dílů, výměnu některých dílů zaplatíte zbytečně (křížový odkaz na Vaculíka) a riskujete, že nakonec k opravě došlo jen dočasně, necháme volbu správného rozhodnutí na Vás.

Kolik to stojí?

Zprostředkování dobrého servisu

Cena diagnostiky

Prověření případu při reklamaci od provozovate FCD

Zprostředkování dobrého servisu

zdarma pro zákazníka i pro servis

Cena diagnostiky

cenu na hodinu si stanovuje servis a je uvedena u každého servisu.

Prověření případu při reklamaci od provozovate FCD

900,-Kč/případ

Jak službu reklamovat?

Ani tomu nejlepšímu mechanikovi nelze někdy vyčítat, když při opravě trochu tápe nebo udělá menší chybu. Výrobci dnešních elektronikou nabitých vozidel totiž tápou mnohdy úplně stejně. Svědčí o tom i svolávací servisní akce, přehrávání softwaru a výměny sériově špatných a někdy i nebezpečných dílů. Abychom tento faktor minimalizovali, provozujeme již více než 14 let internetový portál pro diagnostiky specialisty. Zde si tihle vyspělí opraváři navzájem radí při hledání závad. Je to jako kdybyste měli při opravě za zády 500 zkušených kolegů, kteří přispějí v pravý moment se svou zkušeností. Ano, tolik jich denně používá tento poradenský portál. Podobně dnes probíhají i chirurgické operace na internetu. I na našem portálu analyzují diagnostici společně naměřené výsledky, předávají si individuálně nabyté podklady, dokumentace, schémata a třeba i praktické zkušenosti.

Ani to však bohužel nemůže vyloučit, že se servisem budete s něčím v závěru nespokojeni. V tomto případě můžete svou zákaznickou spokojenost sdělit přímo na stránce daného servisu anebo, nebude-li Vám servis v řešení problému vyjít natolik vstříc, jak byste považovali za správné, pošlete nám prosím diagnostický protokol a vyjádření emailem na reklamace@dobreservisy.cz. Z role provozovtele webů (dobreservisy.cz a fcd.eu) jako držitelé certifikace školícího střediska v diagnostice silničních vozidel od Ministerstva dopravy a rádi případ nestranně posoudíme pomůžeme situaci spravedlivě a přehledně vyřešit.

Kdo se může stát členem?

Statut „Dobrého servisu“ může získat jak opravna „jednoho muže“ tak i velký, ba i autorizovaný autoservis. Členství si však za peníze nekoupíte a musíte si ho poctivě zasloužit. Jak na to?

Jak jsme Vám již sdělili (JAK SLUŽBU REKLAMOVAT) provozujeme profesionální porál pro diagnostiky, kde si denně radí více jak 500 diagnostiků při opravování vozidel. My je při jejich aktivitách hodnotíme a ti nejlepší z nich se pak mohou stát členem konceptu „Dobré servisy“.

Oproti jiným servisním sítím, kde Vám v podstatě stačí, abyste se zúčastnili požadovaných školení a nakoupili předepsaná zařízení, si u nás členství koupit nemůžete. Již ze školy je totiž známé, že samotná účast někdy nestačí, jinak bychom nemuseli projít ani maturitní či jinou zkouškou. Tím, že v ČR neexistují žádné mistrovské zkoušky, které by diagnostik musel každé 2 až 3 roky skládat, aby mohl své řemeslo vykonávat, jsme s naší službou poměrně zajímavou alternativou, kterou nelze nijak zmanipulovat.

© IHR-TECHNIKA s.r.o. 2016, všechna práva vyhrazena obchodní podmínky

Přihlášení

Potíže s přihlášením?

Zadejte svou registrovanou e-mailovou adresu a my vám pošleme instrukce, jak postupovat.

Registrace

Servis - FCD uživatel

registrace na webu FCD.eu

Uživatel - zákazník

  • avatar Vložit avatar

Vložit avatar